Hedefimiz Keskinoğlu’nun marka algısına ve değerlerine hizmet etmek “MARKANIN GÜCÜNE ÖNEM VERİYORUZ”
Korkmazlar Grup Gıda, Keskinoğlu’nun piliç eti üretiminde yeniden ticari faaliyetlerine atılmasıyla beraber dağıtım oluşumunda iş birliğine başladığı ilk bayilerinden. Aynı zamanda çok ortaklı yönetim şekli içerisinde satış ve pazarlama odaklı kurumsal yapıyı oturtmuş aile şirketlerinin en iyi örneklerinden biri. Şirket Yöneticisi Ferhat Korkmaz, geçmişten bugüne Keskinoğlu markasını, markanın Matlı Şirketler Grubu bünyesine geçmesiyle birlikte başlayan iş birliklerini ve sektörü değerlendirdi.

“Korkmazlar Grup Gıda olarak 2021 yılında yeni yapılanmasıyla beraber Keskinoğlu ile iş ortaklığımıza başladık. Anadolu ve Avrupa yakası olmak üzere iki dağıtım depomuzla, adalar hariç Gebze’den Silivri’ye kadar İstanbul’un tüm ilçelerine, hizmet veriyoruz. Ağırlıklı olarak yerel market üzerine çalışıyoruz. Bunun yanında catering firmaları ve geleneksel pazar dediğimiz kasap ve yerinde tüketim tarafında da hizmet veriyoruz. Bizim işimizde en büyük reklam tezgâhta olmaktır ve yerel marketlerde Keskinoğlu olarak çok güçlü bir yere sahibiz.
“Korkmazlar Gıda’yı babam diğer dört kardeşiyle birlikte kurmuş. 1997 yılında şirketi kuran ve Yönetim Kurulu Başkanı olan babam, 2002 yılında görevini büyük amcamızın büyük oğlu Yusuf Korkmaz’a devretti. Sonrasında da büyükler ‘artık iş sizde’ diyerek biz ikinci nesillere emanet ettiler. Ben ve üç kardeşim şu anda ikinci nesil olarak Korkmazlar Grup Gıda çatısı altında faaliyetlerimizi yürütüyoruz. Kardeşler arasında herkesin görev alanı ve tanımı belli. Elbette fikir alışverişinde bulunuyoruz ama herkesin yönetim alanı ve ekibi sabittir. Birbirimize karşı saygımız, sevgimiz ve samimiyetimiz çoktur. Bence aile bireylerinin yönettiği şirketlerde bu çok önemli ve biz bunu yıllardır başarıyoruz.
“Aile ile çalışmanın en önemli getirisi de güçlü olduğunu hissetmektir. Arkanda seni destekleyen bir ailenin olduğunu bilmek çok değerli. Bu sayede baskı altında hissetmeden işimizin gereğini yapıyor, daha cesur olabiliyoruz. Dolayısıyla her türlü soruna da kolaylıkla çözüm bulabiliyoruz. Sonuç iyi de olsa kötü de olsa birbirimize desteğimiz tamdır. Bu işimizin gelişimine de olumlu yansıyor.”
“Sorumluluğumuz ürünlerimizi kalitesi bozulmadan teslim etmektir”
“İstanbul, nüfus yoğunluğu ve kültürel çeşitlilik bakımından Türkiye’nin diğer illerine göre farklı bir konumda. İstanbul’da her şey çok hızlı. Sadece çalışan insanlar nedeniyle değil, gencinden yaşlısına bu şehrin çok yüksek bir yaşam temposu var. Bu nedenle İstanbul’da piliç ürünlerinin yanı sıra paketlenmiş hızlı pişirilebilen ürünlere talep de her geçen gün daha çok artıyor, yani tüketici ürün çeşitliliği arıyor. Bu da bizleri bu konuda daha çok çalışmaya yöneltiyor.
“Müşteri memnuniyeti yaklaşımımızda müşterimizin az ya da çok miktarda ürün talep etmesinin hiç önemi yok. Keskinoğlu markasıyla günlük gelen ürünlerimizi müşterimize, müşterimizden de tüketicimize her bakımdan sağlıklı ve güvenilir bir şekilde teslim etmek en büyük sorumluluğumuzdur. Bunu başarabilmek için bayi olarak 7/24 çalışıyoruz.
Gece yapılan sevkiyatlar yükleme ekibimizle depolarımıza indiriliyor ve siparişlerimize göre plasiyer araçlarımızı sabah yedide yola çıkmaya hazır şekilde yüklüyoruz. Böylelikle hem zaman hem de ürün tazeliği bakımından hizmet kalitemizi artırıyoruz. Bunun için ekibimizi genişletmemiz gerekse de müşteri memnuniyeti sağlamak için yatırım ve kalifiye iş gücüne çok önem veriyoruz. Tabii ki her sektörde olduğu gibi bizim sektörümüzde de sıkı bir rekabet var. Günümüz ekonomik koşullarında bayiler ve markalar için rekabetçi olabilmek git gide zorlaşsa da, Keskinoğlu ile bu zorlukları kesintisiz diyalog ve bilgi akışıyla hızlı aksiyon alarak aşıyoruz.
“Bayi tarafında bizim için önemli olan hızlı geri dönüşler ve çözümlerdir çünkü sektörümüzde iş süreçleri çok kısa zaman aralıkları içinde çok hızlı ilerler. Bu da zor olduğu kadar işimizin keyifli bir yönü. Sürekli hareket halindeyiz ve zihnimizi hep açık tutuyoruz. Diyalog bu noktada kritik önem taşır. Bir iş birliğinde tarafların birbirini dinlemesi ve anlaması şarttır. Diyalog ne kadar iyi olursa iş süreçleri de o kadar iyi işliyor. Biz, Keskinoğlu ile bunu gerçekleştirebiliyoruz. Diyalog kadar karşılıklı güven de çok önemli.”
“Tüketici artık daha bilinçli”
“Türkiye’de her geçen gün beyaz et tüketimi artıyor çünkü beyaz et değerli bir protein kaynağı
ve de uygun fiyatlı. Proteinin önemi konusunda tüketici de bilinçlendi. Bu eğilimden dolayı beyaz ete rağbet daha çok artacak. Rakamlarla da görüyoruz ki, dünyanın protein ihtiyacı piliç eti üzerinden karşılanacak. Tüketim alışkanlıklarının değişmesinde pandeminin de çok etkisi oldu. Hazır gıdaya ve ileri işlem görmüş ürünlere yönelim arttı. Bu doğrultuda tüketici bu ürünlerde çeşitlilik de aramaya başladı. Piliç eti üzerine restoran zincirlerinin artışı da tüketime etki ediyor.
“Türkiye’deki entegreler tesis, kalite, hijyen bakımından dünya standartlarının çok üzerinde. Kişi başı piliç eti tüketimi oranlarının artması da entegrelerin bu başarısından kaynaklanıyor. Entegreler özellikle enflasyon ortamında uygun fiyatlı ve kaliteli bir gıda olarak piliç etini önemli bir yere konumlandırdılar. Bu sayede piliç eti artık tüketicinin gönlünde taht kurmaya başladı.
“Burada önemli bir nokta da entegrelerle bayilerin birlikte hareket ediyor olmaları. Entegre, bayiye istenilen ürünü en uygun koşullarda ulaştıracak ki, ürün de sağlıklı ve güvenilir bir şekilde sofralarda yerini alacak. Bu bakımdan bizim Keskinoğlu ile iş birliğimizde hiçbir endişemiz yok. Keskinoğlu’nun sevkiyatları da biyogüvenlik önlemleri altında, soğuk zincir kırılmadan, zamanında ve eksiksiz geldiği için biz de müşterilerimizin tezgâhında ürünlerimizle yer alıyor ve sofralara ulaşıyoruz.”
“Keskinoğlu, Matlı Şirketler Grubu bünyesine geçmesiyle birlikte yapılan yatırımlar sayesinde ürün kalitesi ve ürün çeşitliliği bakımından çok kısa sürede olumlu mesafe kat etti. Kalite, hizmet anlayışı ve tezgâhta ürün çeşitliliği arttıkça eski Keskinoğlu marka algısı da tüketicinin nezdinde yeniden oturmaya başladı. Keskinoğlu’nun vizyonunda bu sektöre farklılık getirmek var. Büyüyemeye ve gelişmeye yönelik çalışmalar yapmak isteyen bir firma.
“Matlı Şirketler Grubu’nun yıllara dayanan tecrübesi, ürünlerin kalitesine de yansıdı”
“Keskinoğlu tüketicinin nezdinde bilinen bir markaydı ama yıllardır tezgâhta çok yer alamıyordu. Son iki yıldır pazara indi ve bilinirliğini yükseltmeye başladı. Geçmişte zor günler geçirmiş olsa da köklü bir marka olduğu için Matlı Şirketler Grubu’yla eski gücüne hızlıca kavuştu. Matlı Şirketler Grubu, Türkiye’nin önemli sayılı ticari oluşumlarından biri. Özellikle yem alanında çok iyi bilinen, tanınan ve bu işte çok ciddi tecrübeye sahip. Yem de piliç eti üretimiyle çok yakından ilişkili bir sektör. Piliç etinde kaliteyi etkileyen en önemli faktörlerden bir tanesi yem olduğu için Matlı Şirketler Grubu’nun yem ham maddesi ve üretiminde tecrübesi elbette ki grubun Keskinoğlu’nu satın almasıyla markaya da çok ciddi şekilde yansıdı.
“Piliç etinin kalitesini sağlayan ikinci faktör ise dayanıklılık. Bu dayanıklılığı da kusursuz soğuk zincir sağlar. Matlı Şirketler Grubu, yem alanındaki tecrübesinin yanında Keskinoğlu’nda soğuk zincir aşamaları üzerine yaptığı yatırımlarla da olası sorunların hepsini minimize etti. Makine parkuruna ve insan gücüne yapılan yatırımlar da kalitenin artışını güçlendirdi. Bu yatırımları çok hızlı hayata geçirerek Keskinoğlu markası ile faaliyete geçtiler.”
“Nitelikli ve nicelikli bir büyüme hedefliyoruz”
“Korkmazlar Grup Gıda olarak satışa ve pazarlamaya ağırlık veren kurumsal bir yapı oluşturduk. Keskinoğlu’nun ilk bayilerinden biriyiz ve markanın gücüne çok önem veriyoruz. O nedenle bayi olarak marka algısını güçlendirmek, ürün çeşitliliğimizle pazarın tamamında yer almak, ulaşılabilir olmak en önemli hedeflerimiz. Kısacası birincil hedefimiz Keskinoğlu’nun marka algısına ve değerlerine hizmet etmektir. Tabii ki işimizi büyütmek ve geliştirmek, hizmet alanımızı genişletmek hedeflerimiz arasında. Yani hem nitelikli, hem nicelikli bir büyümeden bahsediyoruz çünkü işimizi çok seviyoruz. Biz Keskinoğlu’nu ailemiz olarak görüyoruz. Onların başarısı bizim başarımız, bizim başarımız onların başarısı demek bizim için.”
“Türkiye’de entegre piliç eti üretiminin sanayide büyük bir rolü var”
“Bugün hala bir kısım tüketici piliç etine soru işaretiyle bakıyor. Oysaki piliç eti emek yoğun, sürekli denetlenen, sağlıklı beslenmeye hizmet eden, kontrol altında bir sektör. Bu sektörde hiç durmayan, 7 gün 24 saat bir hayat var. Her şeyden önce taze ürün üretiyor. Son kullanma tarihi olan taze ürün üretmek, satmak, soğuk zinciri korumak çok meşakkatli ve sorumluluk isteyen büyük bir organizasyon. O nedenle üretimde çok ciddi bir sanayileşme, dolayısıyla sektörün de sanayide çok büyük bir rolü var. Bunun topluma çok iyi anlatılması gerekiyor. Matlı Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve Keskinoğlu Genel Müdürü Önder Matlı’nın bu anlamda sektöre çok büyük katkıları olacağını düşünüyorum.”