Tarım ve Orman Bakanlığı yetkilileri tarafından gerçekleştirilen denetimler sonucunda Keskinoğlu olarak Avrupa Birliği ülkelerine ısıl işlem görmüş kanatlı eti ihracatı gerçekleştirmek için yetki belgesi aldık ve AB ülkelerine bu ürünlerimiz için ihracat sürecini başlattık. Bu doğrultuda kısa süre içerisinde Keskinoğlu lezzetleri Avrupa’da raflarda ve sofralarda yerini alacak.
Hâlihazırda 6 kıtada 66 ülkeye piliç eti, işlenmiş piliç ürünleri, sofralık yumurta, pastörize yumurta ve viyol gibi 100’den fazla çeşit ürünü ihraç eden Keskinoğlu, Balkanlar’dan Uzak Doğu’ya, Güney Amerika’dan Afrika’ya, Orta Doğu’dan Pasifik Adaları’na kadar dünya genelinde çok sayıda ülkeye ihracat gerçekleştirmektedir. Yıllık 30 bin ton işlenmiş piliç eti üretim kapasitemizle ihracat hacmimizi genişletmeye devam ederken, son olarak Tarım ve Orman Bakanlığı yetkilileri tarafından gerçekleştirilen denetimler sonucunda Avrupa Birliği ülkelerine ısıl işlem görmüş kanatlı eti ihracatı gerçekleştirmek için yetki belgemizi de aldık.
“Kısa süre içerisinde Keskinoğlu lezzetleri Avrupa mutfaklarında yerini alacak”
Sektörün gelişmesi adına yeni alternatif pazarların bulunmasının önemine dikkat çeken Matlı Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve Keskinoğlu Genel Müdürü Önder Matlı, AB ülkelerine ihracat izni ile ilgili şunları söyledi: “Dünya trendlerini çok iyi takip ediyoruz, kısa ve uzun vadeli planlarımızı sürekli güncelliyoruz. Şehir ve aile hayatı tüketicinin taleplerini hızla değiştiriyor. İnsanlar için zaman çok kıymetli. O nedenle az vakitte, kolayca hazırlanan pratik ürünler ön plana çıkıyor. Bu eğilimi uzun yıllardır Avrupa raflarında gözlemliyoruz.
“Tarım ve Orman Bakanlığımızın geçtiğimiz yıldan itibaren yürüttüğü yoğun çalışmalar sonuç verdi. Keskinoğlu olarak, yapılan denetimlerin ardından AB ülkelerine ısıl işlem görmüş kanatlı eti ihraç etmemizi sağlayacak yetki belgesini aldık. Bu konuda AB ülkeleri ile yoğun görüşmelerimiz sürüyor. Kısa süre içerisinde Keskinoğlu lezzetleri Avrupa mutfaklarında yerini alacak. Yakın coğrafyaya düzenli ihracatın sürdürülebilirliğine yönelik çalışmaların yanı sıra potansiyel pazarlarda kalıcı olabilmek de bir o kadar önemli. Hem ülke hem sektör olarak bunu mümkün kılacak kaliteli üretim ve sürdürülebilir tedarik gücüne sahibiz. Bununla beraber Avrupa Birliği gibi sektörümüz için yeni alternatif pazarların bulunması, mevcut ihraç pazarlarının kapanması neticesinde ortaya çıkabilecek üretim fazlasının yönetilmesi konusundaki zorlukların bertaraf edilmesini sağlayacaktır.”

Keskinoğlu Genel Müdürü Önder Matlı:
“Yakın coğrafyaya düzenli ihracatın sürdürülebilirliğine yönelik çalışmaların yanı sıra potansiyel pazarlarda kalıcı olabilmek de bir o kadar önemli. Hem ülke hem sektör olarak bunu mümkün kılacak kaliteli üretim ve sürdürülebilir tedarik gücüne sahibiz.”
“AB’DE TÜM KANALLARIN İHTİYACINI KARŞILAYABİLECEK ÜRÜNLERİMİZ BULUNUYOR”
Türkiye’nin, Avrupa Birliği ülkelerine ihracat yapmak için yeterli üretim ve dağıtım uzmanlığına sahip olduğunu belirten Keskinoğlu İhracat Müdürü İlker Dinçer bu önemli gelişmeyle ilgili detayları paylaştı.
“AB ülkelerine ihracat gerçekleştirmek için her bir AB üyesi ülkeye ayrı ayrı planlama yaparak ve her bir ülkenin pazarını detaylı inceleyerek strateji belirliyoruz. Her ülkenin mutfak kültürü ve yeme-içme alışkanlıkları birbirinden ayrı olduğu gibi tüketim alışkanlıkları da çok büyük farklılıklar gösteriyor. Bu yüzden tüm Avrupa ülkelerine ihracat yapmaya çalışarak odağımızı kaybetmek yerine ülkeleri tek tek değerlendiriyoruz ve o ülkenin pazarında belli bir paya gelene kadar çalışmalarımıza devam edeceğiz.
“AB ülkelerine şimdilik, Avrupa Birliği’nin talebi doğrultusunda sadece ısıl işlem görmüş ürünlerin ihracatını yapacağız. Türkiye kanatlı sektöründe dünya standartlarında üretim yapıyor ve markalardan bağımsız Türk piliç eti dünyada tek başına markadır.
“Türkiye’de kanatlı eti üreticileri çok iyi teknik donanıma, yüksek standartlara ve dünyanın en kaliteli üretimini yapma yetkinliğine sahip. Keskinoğlu’nun ısıl işlem görmüş ürünleri kolay ulaşılabilir, pratik, değerli ve güvenilir bir protein kaynağı olarak Avrupa Birliği ülkelerinde raflarda ve sofralarda yerini alacak. Bunun için Keskinoğlu olarak tüm kanalların ihtiyacını karşılayabilecek ürünlerimiz bulunuyor. Bu noktada amacımız kanal bazında özelleşmek değil, hedef ülkelerde güvenilir iş birlikleri ile sürdürülebilir ticaret yapmaktır.
“Soğuk zincir gıda tedariki dünyada belirli standartlara ve oturmuş bir düzene sahip. Bu işi yapan üretici, aracı, taşıyıcı, depocu gibi bütün paydaşlar konusunda uzmanlaşmış durumda. Biz de Keskinoğlu olarak Avrupa Birliği’nden çok daha uzak ülkelere güvenle ürün tedariki sağlıyoruz. Bu konuda uzmanlaşmış lojistik partnerlerimiz dünyanın her yerine hizmet sağlıyor.”
“Sadece AB ülkeleri değil, her ülke bizim için potansiyel bir pazar”
“Kanatlı eti ve yumurta birer temel gıda ürünü ve dolayısıyla her ülke piliç ve yumurta üretimini stratejik olarak gerekli görmeye başladı. Bu yüzden rekabet günden güne artıyor. Bizler de her ülkeyi potansiyel bir pazar olarak görüp çalışmalarımıza hız kesmeden devam ediyoruz.
“Dünya çapında Brezilya gibi beyaz et üretiminde bize rakip olan ülkeler arasında öne çıktığımız özelliklerimiz var: Türkiye olarak lojistik avantajımız, Avrupa’daki Türk nüfusumuz ve güçlü ikili ilişkilerimiz bu özelliklerin başında geliyor.
“Ayrıca ürünlerimizin ‘Helal’ belgeli olması AB ülkelerinde yaşayan Müslüman nüfus göz önünde bulundurulduğunda bize pazar avantajı sağlıyor. Çünkü Müslüman nüfusun olduğu tüm pazarlarda Helal ürün hassasiyeti var. Bu yüzden hem Müslüman bir ülkede helal üretim yapmak, hem de Müslüman nüfusun yaşadığı ülkelere helal sertifikalı ürün ihraç etmek çok önemli. Keskinoğlu’nun tüm ürünleri helal belgelidir. Bu nedenle Müslüman olsun olmasın AB ülkelerinde tüm tüketiciler tarafından güvenle ve beğeniyle tüketilecektir.”

Keskinoğlu İhracat Müdürü İlker Dinçer:
“Kaliteli ürün, doğru strateji ve disiplinli çalışma anlayışımız ile Keskinoğlu’nu ve Türkiye’yi dünya pazarlarında temsil etmek için elimizden geleni yapacağız. Bugüne kadar girdiğimiz pazarlarda markamız talep edilen markalar arasında yer aldı. Bu başarımızı Avrupa Birliği ülkelerinde de göstermek için çalışıyoruz. Hedefimiz AB pazarında da talep edilen bir marka olmak.”